Avrundning av praktiken

Denna torsdag började precis som vanligt. Jag åkte cykeltaxi till jobbet, stod ute och väntade tills de kom och sedan när de väl kom satte sig alla runt bordet, fällde upp datorerna och började genast jobba. Vi hade besök idag med, precis som tidigare. Rekif eller vad han hette, kund från Indien. Hans mål var att bli störst i världen med att driva hemsidor (200 st), eftersom han var så fascinerad över hur de överhuvudtaget kan finnas. Internet, liksom. Yay.

Han skulle iaf ha en logga till några sidor som skulle arbetas på. En utav dem var "blacklittledresses.com" och den andra "Softsilkysecrets.com". Loggan jag gjorde för dem kan man se på deras hemsida snart. Men det tog hela två dagar innan han blev nöjd och jag uppfattade honom som en mycket förvirrad kund. Hur han ska klara av att driva 200 hemsidor förblir för mig en svårlöst gåta.

Kvällen började tränga på och min handledare, Pook, kom och berättade att jag inte behövde komma till jobbet imorgon, eftersom de höll på att flytta deras office till ett annat ställe och eftersom jag inte praktiserar som möbelflyttare så kunde jag få vara ledig. Jag var glad och tackade för mig och vi var glada allihopa. Sedan åkte jag cykeltaxi hem och gick och shoppade parfym. Det började med att jag bara skulle lukta lite, sedan stod vi där alla tre; jag, mor och far och luktade på alla möjliga parfymer med två killar som mest bara ville få deras parfym sålt. Det slutade som vanligt med att pappa tog fram sedelbunten, alla blev nöjda och pappa 1490 bath fattigare. Ja, tack pappa!


Sedan åkte jag hem och sov för att vakna dagen efter. Vi åkte tillbaka till Pattaya och jag sov bort hela dagen, och kvällen för den delen.


Iförrgår var det lördag, som det alltid är en gång i veckan. Jag sov bort även halva den dagen och vaknade med lite huvudvärk. Tog något stort piller som tydligen skulle vara bra mot sånt, duschade och var beredd på att åka till Mike för att handla kläder. Jag och pappa satte oss på moppen och tänkte köra iväg tills vi fick beskedet att vi skulle tydligen bowla, men det ville varken jag eller min far så han skjutsade dit mig för att jag uppenbarligen skulle göra Robin och mamma  sällskap, och alla vet ju att jag tycker att bowling är supertråkigt så jag träffade Johan, som också var i Pattaya. Vi gick en sväng och bestämde oss för att han sedan skulle komma till vårat boende med mopedtaxi. Efter en lång stund gjorde han det, vilket verkade rätt komplicerat eftersom ingen taxigubbe visste tydligen var det var, även fast de alltid brukar veta. Och Johan visste ju inte heller så det blev himla slingrigt.
Jaja, tillslut kom han hit och gjorde jag och Robin sällskap i en liten bar i närheten, mysig och lugn i jämförelse med alla andra. Vi snackade en stund och diskuterade allt som hade med Mexicos tequila att göra, till priset på en stor ölflaska. Vi satt där några timmar och gick en runda till 7eleven. Efter det begav vi oss hemåt och somnade i sängen. Hoppas Johan tog sig hem med skinnet i behåll.


Nu ska jag bara vara lat en stund.

Skönt.


Kommentarer

Skriv din kommentar:

Namn:
Bekvämlighetsknappen

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback