Ingen AC här inte...

För er som trodde att jag låg på en sandstrand med cocosnöt i ena handen och en skvallertidning i andra, med kroppen inoljad i solkräm och svettas som en gris, där trodde ni helt fel. Här är jag, i norra Thailand i ett ställe som stavas Phechabun(?) men utalas på något helt annat sätt. Det är kallt, mycket kallt och jag fryser. Tro det eller ej men pappa var tvungen att ta på sig en tjock fleesetröja och jag hackade nästan tänder. Det är betydligt kallare utomhus än inomhus och det skulle inte förvåna mig om det var 1 dm snö här utanför imorgon när jag vaknar, om ca 3 timmar.

Men på dagen är det varmt. Oj oj. Vi sprang runt och letade efter hotell idag, men hamnade på ett resort för 350 bath per natt. Då fick vi ett helt fristående rum, med två egna ingångar och fin gård. Det är mysigt och fint men jag haaaaatar tuggummit jag hittade på täcket som inte var mitt. Och de som känner mig rätt vet hur mycket jag hatar saliv och andras tuggummin. Jag mår fortfarande illa av det.

Men nu är det sova dags. Jag hörde nyss Robin svamla i sömnen om nåt i stilen "Vafan jag har ju jobb och de sitter bara där. Jaaa, där vid cementen. De sitter bara på en stol. Ser du inte? Och jag har ju jobb. Jag ska bygga med cement, en parkering ska jag ha. Tyst nu, nu ska jag sova". Hahah jag gillar när folk pratar i sömn. Det är kul!

Godnatt!

Kommentarer
Postat av: Helena

Är robin med i thailand? :)

2008-12-18 @ 20:45:50
Postat av: Vicky

åhåhå, fan vad trevligt du måste ha det. Älskar också när folk pratar i sömn. Jag brukar vara ganska bra på det ibland, har jag hört (a) lr iaf stönerier.

Hoppas du har det. Kom hem snart <3

2008-12-19 @ 18:07:30
URL: http://vqy.blogg.se/
Postat av: Knix

Men du har ju en vecka kvar iaf.. så tänk inte på hur kallt och jävligt det är här hemma i Sverige. Det märker du när du kommer hem igen! ;P

2008-12-23 @ 19:49:56
URL: http://knixman.blogg.se/

Skriv din kommentar:

Namn:
Bekvämlighetsknappen

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback