Jesus födelsedag

Igår skrev jag ett hatdiarium om julen och vad julen egentligen är och hur mycket lidande den åstadkommit. Men eftersom apberget laggade sönder precis då jag skulle skicka det (vilket säkert var lika bra) så orkar jag inte skriva om det.

Istället får jag önska er där hemma en riktigt God Jul, för alla är ju inte som jag, som flyr från julen. Jag trivs mycket bra här utan jul och idag ska jag handla russin och mandel som ska råka ramla ner i min glögg. Jag behöver inga julklappar eller en stor julgran, inte heller någon exlusiv middag. Jag är nöjd ändå. Jag kan sitta vid de nya kaklet vid huset och dricka glögg, äta köttbullar med rödbetsallad helt i min ensamhet och bara njuta av lugnet. Jag har de som står min närmast här och jag vet att även om julen inte ens existerade skulle det stå min nära. Vi behöver inte allt ståhej som gör att affärerna tjänar multum och vanliga föräldrar tvingas göra banklån. Vi behöver inte dyra materiella ting som ändå blir fel, och julklappsöppnaren tvingas låtsas se nöjd ut. Vi behöver ingen julgran som når ända upp till himlen  med tusentals ljus och dyra känsliga röda bollar (missförstå inte det där..)

Vi har varandra, och det är vi alla nöjd med.
Men för vanlighetens skull önskar jag mina nära och kära en God Jul och fira Jesus födelsedag klokt. Själv önskar jag också att så många miljoner människor skulle fira min födelsedag, även om min död var för typ 1900 år sedan..

Ha de bra
Jag bryr mig om er, även om det inte vore jul.

Kommentarer

Skriv din kommentar:

Namn:
Bekvämlighetsknappen

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback