Nudlar, inte längre min passion.

Jag måste få klaga lite på min jobbiga analfabet inom det thailänska språket. Eftersom jag inte kan läsa så kan jag inte komma på någon ny maträtt jag vill äta. Även fast de på jobbet översätter så kör jag på säkra kort. Nudlar med lite kött i. Det är det enda jag vet finns överallt och smakar helt okej. Dock är jag gode less på det vid det här laget, efter att ätit det flera dagar i streck, till lunch och middag. Det pirrade i magen och jag blev som ett barn på julafton när jag öppnade dörrarna till McDonalds, beställde en cheesmeny och njöt. Hamburgaren var torr och halväcklig, men oj så mycket bättre än de ständiga nudlarna. Roland Mcdonald var min Gud, iaf för stunden.

Just nu skulle det passa utmärkt med en fotmassage (eller magasse som farbror Gölle säger). Tidigare i Pattaya fick jag en underbar massage/magasse. 200 bath kostar det, alltså ca 43 kr, för en hel timme. De oljar, masserar och knådar som tusan på ben och fötter och avslutar med några minuters rygg och nackmassage. Helt suveränt när man gått kilometervist i hårda skor så de små fossingarna blivit full av skavsårsblåsor och stela som bananträd.

Jag tyckte det var lite komiskt att de tyckte att farbror Gölle hade vackra, långa, fina, lena ben som en kvinna. Men han försäkrade dem gång på gång att han var 100 procent man OCH ogift.

Nej, nu ska jag fika och sedan lägga mig. Gissa vad det blir för kvällsfika?
JO, nudlar!
Suck.

Kommentarer
Postat av: Louise

Är oxå måttligt less på nudlar faktiskt :P haha. Ha en trevlig kväll!

2008-12-02 @ 17:02:25
URL: http://theoman.blogg.se/
Postat av: anneli

Nudlar är gott, om man äter det ibland bara ;)

2008-12-02 @ 18:08:47
URL: http://annelilinder.blogg.se/
Postat av: Knix

Ris ar ocksa gott, prova det vettja! :)

2008-12-03 @ 13:57:37
URL: http://knixman.blogg.se/

Skriv din kommentar:

Namn:
Bekvämlighetsknappen

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback