Praktik dag ett.

Igår tog vi minibusstaxi från huset i Pattaya till Bangkok och letade efter ett hotell. Tillslut tog vi ett tillfälligt hotell med rätt nice service. Gratis taxi till centrum och tillbaka (: Notera att vi inte är inne i självaste kärnan i Bangkok, men det är ändå väldigt stort ändå. Så centrum i det här stället som heter Pattanakran är också stort. I hotellet var rummen fina och fräscha iaf (:


utsikten från hotellrummet på rider resort.
utsikten från rummet


Jaja, nog sagt om det. Åkte till praktikplatsen idag. Gooooood damn it vad nice det var. Golvakvarium och sjukt fint VIP rum till supermodeller som "tyckte de var speciella" och en sjukt stor fotostudio där de ryms allt från myror till stora bilar. Jag gillart. Dessutom verkar företaget vara superbra. De fotar, redigerar, designar, tillverkar... ja allt och har ca 80 procent internationella kunder. Även ca 80 procent av modellerna är utlänska. De tar in folk från ryssland, indien, singapore, amerika osv... Även utrustningen var bra, hann inte se så mycket men de använder kameror med minst 39 megapixlar och saker till förbannelse. Ja, de var iaf obeskrivligt. Där har jag nog mycket att lära.

Nu ska vi handla lite.
Och för alla som inte vet, det är fruktansvärt varmt här.
Svetten rinner, sminken rinner, blodet flödar ur sönderrivna myggbett.

Puss och kram!
Hare och kanin!

Kommentarer
Postat av: Helena

Åh, så skoj att du är i Thailand :) Hur går det på praktiken?

2008-11-24 @ 18:15:03
URL: http://raggadollan.blogg.se/
Postat av: Knix

Varmt och skont huh? :) Som det ser ut nu sa maste jag nog aka till Bangkok snart.. eller ja.. inom 2 veckor! Har/ska du skaffat ett thainr. eller kor du med det svenska?

2008-11-25 @ 06:34:02
URL: http://knixman.blogg.se/
Postat av: Knix

Okej! :) Har inte bestamt mig an, men jag tror att jag kommer den 7:e eller 8:e december. Har kranglat till sig lite med ombokningen av hemresan, sa jag vettefan nar jag kommer fa flyga hem! :P



Yep, har ett kambodjanskt nummer. Men det verkar vara lite si och sa med att ta emot sms! Men det kanske gar battre mellan Kambodja och Thailand.. skickar ett sms strax sa far vi se om jag far tillbaka nat! :)



Kram

2008-11-25 @ 14:38:05
URL: http://knixman.blogg.se/
Postat av: Knix

Har fatt svar ifran kontoret i Bangkok nu, och tydligen hade dom en hemresa den 21 dec. Men nu vill dom att jag scannar min biljett och skickar den. Det kryllar inte av scanners har i Kambodja, men jag hoppas jag kan losa det pa nagot satt! :P

Men isf blir det ungefar 2 veckor i Thailand. Kan ju hora av mig nar jag vet lite mer exakt!



Haha, okej.. ja jag ska val ta och uppdatera lite snart kanske, men jag vet inte vad jag ska skriva om. Allt ang. resan skriver jag ju pa resdagboken!



Kram

2008-11-26 @ 07:15:00
URL: http://knixman.blogg.se/
Postat av: n' en skön lirare

Hej hej!

Jag har en ny blogg. Ny blogg, ny start. Och jag ville börja min nya blogg med en tävling. Kolla gärna in tävlngen och tipsa om den till dina vänner. Hoppas du är med och tävlar. Lycka till!

Love Natalie

2008-11-26 @ 07:17:39
URL: http://fuckju.blogg.se/
Postat av: Knix

Hehe, du ar lika smart som jag ar hor jag! :) Det var precis vad jag gjorde, men da ville hon ha det som ett fax istallet! :P Men nu svarade Kilroy i Sverige ocksa, och dom kunde fixa ombokningen darifran om jag gick in och hamtade den i Bangkok sen! :)



Mjo, det vore nog en bra idé! Har inte varit i Pattaya an och att vara i Bangkok i 2 veckor ar nog ingen hit! :P



Skulle tro det, kostade ungefar $1(8 kr)/min for mig att ringa till en fast telefon i Bangkok. Men jag kommer ha ett thainr. nar jag kommer till Bangkok, sa da blir det lite billigare! :)



Kram

2008-11-26 @ 12:07:32
URL: http://knixman.blogg.se/
Postat av: Stina

Hej, jag är smått nyfiken på hur du fick din praktikplats? Sökte du själv eller gick du via skolan eller någon annan organisation? Hur som helst låter det super kul! Keep up the good work.



Kram!

2008-12-03 @ 16:56:15
URL: http://artofecho.wordpress.com

Skriv din kommentar:

Namn:
Bekvämlighetsknappen

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback