Gamla dårhus läskigare än nya?

Igår var det party. Jag vaknade kring 20:30 och tio minuter senare stod jag i Niclas toalett och sminkade bort de trötta ögonen, sedan var man fit for party. Det var kul, så länge vi inte var på trean. Så jag åkte hem tidigt, ungefär som vanligt.
Det roligaste må vara då jag och Oscar lärde alla sjörövarspråk som man glatt pratade då man var liten och hemlighetsfull. Vi hamnade i en ömsesidig fight mot språket när vi funderade på om man uttalar c som sos eller kok. Hur säger man då cool? sosoolol eller kokoolol? Frustrerande.

Kom nyligen och tänka på Joakim, eller med tanke på att han är en stor del av min vardag trots att han flyttat så tänker jag självklart på honom varje dag. Tror det är dags att åka till Härnösand och hälsa på snart. Förra gången jag var där insåg vi hur extremt lika vi var. Vi tänker på exakt samma sätt, tar orden från varandra, pratar i mun på varann och "Jaaa jag skulle just säga det du sa" blev våran vanligaste mening. Konstigt att det finns två stycken här i världen som kan vara så lika varann men ändå så olika, och det spelar ingen roll hur många dumheter jag gör så kan jag alltid säga det till honom med försäkring att han alltid tycker om mig (: Hur som helst.

Jag och Joakim, påväg till honom.

Jocke: Alltså, de där huset har varit ett dårhus (pekar mot ett stort äckligt övergivet gult hus),
Jag: Jahaa.. okej.. läskigt..
Jocke: Ja, det spökar där. Jag blir alltid rädd då jag går förbi.
Jag: Jahaa.. okej.. läskigt.
Jocke: Ja, eller alltså, jag tror iaf att det har varit ett dårhus, fast jag är inte säker.
Jag : Jahaa.. okej.. typ..
Jocke: Ja, alltså, jag är ändå lite säker. Jag bodde ju bara där tills jag var 14..

Det förklarar ju en hel del tänkte jag..
sedan att det stod en skylt mot infarten "Kommunhus" eller något liknande gjorde mig lite förvirrad...

Kommentarer
Postat av: ar

Kusligt häftigt, man ryser brrr!

2009-04-08 @ 11:27:57

Skriv din kommentar:

Namn:
Bekvämlighetsknappen

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback