Tisdagar för feta!

Idag är dagen då jag och mina vänner kan känna oss accepterade, det är den så kallade fettisdagen. Inte för att jag har någon aning om hur namnet uppkom men det som spelar roll är att man får äta semlor, och eftersom ordet fet ingår i dagens namn så antar jag att det är acceptabelt och vara smällande fet också. Därför känner jag och mina vänner oss accepterade idag, den enda dagen på hela året.

Annars har vi fotat idag, köpt en semla på kredit (eftersom jag tydligen inte ens äger 15 kr), och gjort ett svårt psykologiprov. Jag är nöjd med dagens dag. Nu fattas det bara lite kaffe så blir jag gladare, plus att Joel springer på konsum och köper ännu en semla. Satsa på att bli fetare idag <3

Synd att jag egentligen inte gillar semlor...

 

Kommentarer
Postat av: Emelie

SNYGG JÄVLA BRUDEN!!!

2009-02-24 @ 16:45:43
URL: http://iceonthelake.blogg.se/
Postat av: Knix

"Fettisdagen (den feta tisdagen) kallas i Sverige tisdagen efter fastlagssöndagen och den sista dagen före den kristna fastan; dagen mellan blåmåndagen, tidigare ibland även kallad bullmåndagen, och askonsdagen. I Finland kallas dagen för fastlagstisdagen. Att det är sista dagen innan påskfastan har givit upphov till traditionen att denna dag, och ursprungligen bara denna dag, äta semlor, även kallade fastlagsbullar eller fettisdagsbullar. Eftersom dessa bullar gjordes av vetemjöl (vitt mjöl) kallas denna dag också ”vita tisdagen”."

-Wikipedia



:)

2009-02-24 @ 17:06:27
URL: http://knixman.blogg.se/
Postat av: Vägvisaren

Min blogg om de stora livsfrågorna är nyss startad. Kanske den kan intressera.

Väl mött.

Tommy

2009-10-28 @ 14:05:14
URL: http://roadmaster.blogg.se/

Skriv din kommentar:

Namn:
Bekvämlighetsknappen

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback