Jag är ett knepigt beteende

Eftersom jag får ständiga klagomål om att min blogg inte uppdateras så ofta faller jag för grupptrycket och skriver något meningslöst och tråkigt. Sanningen är den att även jag själv tycker att jag uppdaterar för sällan och önskar att något kul hände om dagarna, något värt att skriva om. Så för mina vänner som undrar var jag står i livet skriver jag en kort lista om det nuvarande läget.

- Pluggar hela dagarna och slänger in extra kurser. Alltså blir det väldigt mycket att göra de sista månaderna men det är lika bra att bita ihop och fixa allt på slutet.
- Balklänningen sys och jag har sjukt dåligt samvete om hur mycket pengar jag kostar på mina föräldrar. Studenten är dyr, plugga vidare är dyrt, flytta är dyrt osv...
- Samvetet börjar styra mer och mer och jag har trots att jag egentligen inte vill bestämt mig för att flytta till mitt hem hos mor och far. Ibland måste man göra saker man inte vill, men som är nödvändiga. Har insett att jag måste finna mig i ensamheten och lära känna mig själv när jag sagt upp min andra hälft. Det är inte ett dugg roande och har en tuff period framför mig, men som sagt, det är nödvändigt.
- Jag är mer och mer inaktiv vid datorn och på ställen som Apberget och Facebook. Har t.om blivit kass på att svara på sms. Nej, jag är inte okontaktbar utan bara less på denna bekräftelsetorsk man en gång var.
- Körkortet är närmare än vad jag förväntat. Extra plugga och bo i Lycksele någon vecka. Känns som att det behövs men är samtidigt en geografisk flykt.

Oj så olikt det är mig att skriva om det här, men efter folks begäran om ett mer "dagboks"aktigt inlägg blev det ett lättläst blogginlägg som t.om Emmy kan förstå.

Dessutom har en trevlig själ tipsat om en sida som är bättre än Lexin; tyda.se
Jag viker mig och erkänner att den är betydligt bättre.

Nu blev det långt, tråkigt och lite för känslosamt. Jag är inte bra på känslor så förhoppningsvis tar det en lång stund innan jag skriver ett till sånt här inlägg.

God natt kära vänner!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Om du inte behöver det... sälj eller ge bort det, och dåligt samvete är väl inget att gå och bära på, det bara tynger ner dej. Nä..Nä...ge det till världens maktelit i stället för dom verkar inte ha nåt.

Balklänning...studenten...plugga vidare...flytta.. bara simma lugnt, nemas problemas.

2009-03-19 @ 13:02:03

Skriv din kommentar:

Namn:
Bekvämlighetsknappen

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback