Hårlöshet och Matematik, ett samband?

I Lördags var jag en seg människa. Jag började dagen ungefär kl 15.00 med en hemsk frisyr. sliten kropp och fet frukost. Sedan begav jag mig mot sängen för en hel kvälls slöande, vilket hastigt förändrades då Hampus skrev att han tyckte vi skulle dra en kopp kaffe hos hans far på uteplatsen eftersom det var strålande sol. Jag var på och rätt som det var satt jag i Hampus mammas Volvo på väg mot Storuman. När vi väl var framme efter att promenerat en bit till hans äkta far så hade solen gått i moln och det var ruskigt kallt. Vi satt oss vid köksbordet och diskuterade lumpen. Hampus ska i augusti göra lumpen i Stockholm. Jag insåg än en gång hur gärna jag vill flytta dit.

Sedan umgicks vi hela kvällen och pratade om allt mellan himmel och jord. Vi pratade om matematik eftersom jag måste plugga en extra mattekurs för att få rätt behörighet, och jag om nån är absolut ingen matte-människa. Hampus berättade att när han sitter på mattelektionerna och funderar över svåra mattetal kliar/sliter han sig oftast i håret, speciellt vid hjässan där många äldre män blir kraftigt tunnhåriga. Ibland har han samlat ihop en fin liten hög med hår på bordet för att påskynda  tonsur. Sedan när han vaknade från mattevärlden och tittade sig omkring såg han att alla mattelärare på skolan faktiskt är väldigt tunnhåriga på hjässan. Har de haft samma beteende som Hampus brukar ha? Finns det ett samband med att många mattelärares hårlösa hjässa och Hampus uppförande? Isåfall tycker jag att han ska sluta upp med sin ovana, eller sluta läsa matematik för att behålla håret.


Känner ni igen denna syn matteräknare? Då vet ni att ni är i riskzonen.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Alldeles utmärkt skrivet!

2009-03-26 @ 13:45:55
Postat av: Anonym

Alldeles utmärkt skrivet!

2009-03-26 @ 13:48:20

Skriv din kommentar:

Namn:
Bekvämlighetsknappen

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback