Töntiga töntar eller hur var det?

Jag börjar få klagomål från flera håll att min blogg uppdateras alldeles för sällan. Det var till och med någon som sa att jag bör skriva om vad jag gör om dagarna, vad jag tänker och allt annat sånt där fjolligt. Det lät som ett big no no i mina öron. Dessutom påpekade personen också att jag tydligen använder för svåra ord i min blogg, vilket jag tycker är helt normala vanliga vardagsord. När jag sedan berättade att lexikon var bland mina mest besökta webbsidor fick jag en fet töntstämpel i pannan. Jag antar att jag är rätt töntig. Det finns flera handlingar jag gör som lätt skulle kunna listas upp i töntarkivet......

(10 minuter senare)
Nu var det egentligen meningen att jag skulle skriva en lista på alla töntiga beteenden jag har men kunde ohyggligt nog inte komma på något konkret. Efter en massa googlande och sökande efter vad ordet "tönt" egentligen betyder, vilka som klassas som töntar och vad man gör som tönt blev jag inte mycket klokare. Är töntar de med glasögon som spelar spel hela dagarna, eller de som inte vågar gå fram till en brud och fråga om hennes nummer? Kanske är det såna som aldrig visar sig ute och är rädd för uppmärksamhet? De som skiljer sig från mängden? Eller de som har bra betyg? Jag insåg just att jag har skrivit ett inlägg om något jag inte vet vad det betyder och ännu mer underligt, jag kallade mig själv något jag inte vet vad det är.

Kanske någon snäll själ där ute kan förklara, vad är tönt för dig?

Kommentarer
Postat av: Banan

Jag måste säga att jag i många fall anser mig själv som tönten personfierad. I natt var ett strålande exempel. Satt uppe hela natten och kollade serier, sen när pressbyrån öppnade kilade jag ned i Linns mammas gamla skor och en röd fjällräven dunjacka och köpte dagens tidning, där jag löste korsordet. Som en gubbe satt jag där och klurade...eller ja som en tönt då.

2009-03-09 @ 08:48:31
URL: http://finnenbanan.blogg.se/
Postat av: Anonym

Är det inte lite töntigt inte veta vad det betyder och att försöka ta reda på det?

2009-03-10 @ 20:37:31

Skriv din kommentar:

Namn:
Bekvämlighetsknappen

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback