Träningsdag ett, problem nr ett.

Tänkte röra på fläsket inför beach 2010, men alltid är det något som hindrar. Idag kände jag mig allmänt lat och efter att jag lyckades övertala Hampus att hämta mig med bil istället för att jag skulle ta cykeln (ca 4 km) i snöoväder så tänkte jag, what the hell, jag provar cykla till farbror Gölle och pumpa däcket, sedan visa mina skills till Storuman. Jag satte mig på cykeln och simsalabim, däcket blev plattare än en nertrampad myra. Oj, antingen är det jag som gått upp i vikt eller så pyser luften möjligtvis ur om man låter cykeln stå i ett kallt garage i två år... Vilken tur att farbror Gölle har en cykelpump så jag kan börja cykla snart, för det var rätt skönt när man väl var ute.

Framme hos farbror G.
Det visade sig visst att hans antika militärcykelpump inte passade, så här blev inga däck pumpade. Jag fick surt fördärvat gå tillbaka med cykeln och invänta Hampus med bilen.
Attans också.

Det värsta är att närmsta cykelpump är ungefär ca 4000 meter härifrån, och cykeln går absolut inte att cykla med. Och det verkar inte finnas någon att låna, och grannarna ogillar mig troligtvis, så det alternativet är inte diskuterbart.

Jag får väl ta mitt feta arsle och styra cykeln till närmsta pump.
Om inte annat är det ett steg framåt till beach 2010 (:

Kommentarer

Skriv din kommentar:

Namn:
Bekvämlighetsknappen

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback