Amerikas smartaste modell?

Jag kan inte påstå att det bara finns smarta människor här i världen. Häromdan såg jag "Amerikas smartaste modell" som var en av de mest patetiska serie jag sett. Programmet bestod av flera tävlanden (som självfallet var modeller, kvinnor som män) som skulle svara på några frågor plus att varje deltagare hade varsin kaka. En fråga var t.ex. "Var Beethoven döv, stum eller blind?". Svarade någon rätt fick de ge bort kakan till en valfri person som var med i programmet, men svarade man fel fick man dessvärre äta upp kakan själv. En deltagare stenvägrade att äta upp kakan, som var en vanlig normal chokladkaka, åkte ut ur programet. Hon tyckte att den smakade för sött och innehöll för många kalorier. Patetiskt, tycker jag.
Nog om detta.

Igår var jag och Emelie i Vilhelmina, i hennes revir, och fotograferade invandrare och träffade några av hennes vänner. Joel måste vara en av de roligasate jag vet. Skön snubbe det. Sedan drack vi varm choklad och somnade i hennes säng. Jag gillade att jag faktiskt var trött och somnade i någorlunda god tid. Före soluppgången iaf.

Sedan fotade vi några barn. Blonda tjejen här nedan har verkligen underbart vackra ögon. Obeskrivligt. Dessutom var hon söt, gullig och snäll också. Tänk när man var i den åldern då det inte fanns några bekymmer och problem. Då allt flöt på precis som man ville det och det enda man behövde sura över var att man kanske inte skulle få den där barbien som man länge velat ha. Barbie med nagellack var det för min del. Jag har kvar henne i min skrivbordslåda. Hon har underbart långt hår som dock börjar bli lite slitet. Jag gillade även, motför andra tjejer, leka med lego. Jag hade ingen legosats hemma men hos vännerna var lego jättekul såsom bilar. Det kändes lite coolare och tanken på att bygga saker tillfredställde en. Jag kan faktiskt erkänna att även nu gillar jag lego och många saker som vissa kallar det "barnsligt". Jag är lekfull och tror inte att jag nånsin kommer att växa upp ordentligt.

Nu ska jag avrunda detta inlägg och umgås med min vän Joakim. Jag gillar honom för han är rolig. Vi ska springa tillsammans. Jag gillar inte när han har mycket bättre kondition än mig, dvs alltid.


Kommentarer
Postat av: Daniel

Jag tyckte det var patetiskt att en låt som "my boobs are ok" spelas på världens mest följda musikkanal och inte på slitz-tv eller något mer logiskt. Men en serie som den du beskriver, vart är vi på väg? Hade jag vart i närheten av tjejen som vägrade äta kakan hade jag antagligen slagit ihjäl henne så brutalt som möjligt för att visa vad som händer om man inte äter sin dagliga kaka. Eh, typ.

2008-05-17 @ 17:55:54
URL: http://jodan.se

Skriv din kommentar:

Namn:
Bekvämlighetsknappen

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback